Thuisonderwijs dag 3

Toen we met de spacescooter onderweg naar school waren, kwamen we 5 kinderen uit de klas tegen. Wat voelt dat meteen als een rijkdom, om klasgenootjes (en hun ouders) te zien na maar twee dagen geen onderwijs!

Het opstarten van het Thuisonderwijs ging niet perse soepel. Ik had 3 A4’tjes gelezen en dacht goed te weten waar ik alles kon vinden, maar ik vond het chaos. Ik had het meeste materiaal bij elkaar, maar kon één boek niet vinden. In de brief van de juf stond dat we haar konden mailen met vragen, maar haar mailadres stond daar niet bij.
Ik appte de klassenjuf. Hebben jullie dat boek wel? ‘Nee, maar ik dacht: dan slaan we dat toch gewoon over!’
Ik ga nooit zo’n juf worden, ik weet het zeker. Helaas.
Gelukkig wilde zij het de juf vragen en bleek niemand dat boek te hebben. Later op de dag nog meer appjes met vragen over dit boek in de klassenapp.

Oké, we kunnen aan de slag! Ik keek mee op de tablet met de thuisinstructie. Nog maar nét aan de slag, stond de 6yo op en zocht een puntenslijper. Die vond ze niet. Ik pakte er van boven een, maar het is zo’n driehoekige potlood en die paste niet in de gewone slijper. Dus maar naar beneden waar ik een puntenslijper voor grote potloden heb.
De 6yo kon weer schrijven.
Tot er weer een punt afbrak.
En weer.
En weer.
Het potlood was al 5 centimeter korter en ik gaf haar maar een gewoon potlood van mijzelf. Daar paste de rubberen pennengreep niet omheen, maar ze heeft toch een goede pengreep, dus het was oké.

Eindelijk verder.
De 6yo deed het huiswerk heel braaf en netjes. Ik zat er grotendeels naast. Verduidelijkte, spoelde door wat ze niet nodig had. Keek het samen met haar na. Pakte weer een ander potlood omdat ook hiervan de punt brak.

Ik zorgde dat ik voorbereid ben op de komende dagen:

De 6yo was tijdens het huiswerk maken dolgelukkig en zei ze meerdere keren: ‘Nu ben ik eindelijk bij mama terwijl ik tóch school heb!’

Smelt.

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *